English version of this page

Kommende

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hva er de viktigste fysiske endringene i klimasystemet?

Tid og sted: , Domus Theologica, U311

Moderne medisin har siden starten hatt stor makt over kjønnsuttrykk, enten det gjaldt å sykeliggjøre kvinner som ønsket stemmerett, eller å sykeliggjøre homoseksuelle, 'onanister' og andre som ikke oppfylte medisinernes forståelse av normale kvinner og menn.

Tid og sted: , Domus Theologica, U311

Transkjønntematikk har i økende grad blitt omtalt i norsk offentlighet. Transkjønn og transpersoner har gått inn i dagligtalen, samtidig som det stadig meldes om trusler og vold mot transpersoner. Diskusjoner relatert til transkjønn er ofte relatert til spørsmål om å korrigere kroppen, men kan utfordringen i samfunnet og kirken være å normalisere trans?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hvordan påvirker klimaendringer den mentale helsen til barn og unge, og hvordan kan vi begrense denne byrden?

Tid og sted: , Faculty Library, Domus Theologica

Welcome to the Spring Semester Graduation Ceremony!

Tid og sted: , Teologisk bibliotek

Velkommen til vitnemålsutdeling for master- og profesjonsstudenter ved Det teologiske fakultet!

Tid og sted: , Faculty Library

Justice or Righteousness? Discussing δικαιοσύνη in the light of ancient inscriptions

Tid og sted: , U40

Paul and violence