Aktuelle saker

• Safet Bektovic om moral og etikk i islam 1. mars 2024 09:24

Førsteamanuensis Safet Bektovic var nylig gjest i podkasten «Lektor Lomsdalens innfall». I episoden deler han sine perspektiver på hva etisk og moralsk tenkning i islam innebærer, og dens betydning for religionsundervisning i skolen.

• Sjelesorg- casevideoer 27. feb. 2024 13:43

Det er ikke ofte man får invitasjon til en premiere og refleksjoner av egne produksjoner, men det skjer! LINK så på et utvalg av videoer produsert for og sammen med ADAPT-prosjektet (Andrekarriere desentralisert profesjonsstudium i teologi). Prosjektet pågår til 2026, og sjelesorg- casevideoer implementeres i den pågående undervisningen parallelt med videre arbeid i prosjektet.

• Halvor Moxnes om historien til skeive i kirken 26. jan. 2024 10:14

Professor emeritus Halvor Moxnes har nylig fortalt om historien til skeive i kirken i NRK-programmet Kompass. I programmet deltok også cand. theol. Alex Ramstad Døsvik, som på søndag 28. januar blir den første åpne transpersonen i Norge som ordineres til prest.

• Hva er teologi og hva er kirke? 24. jan. 2024 13:23

Disse enkle, men for kristenheten fundamentale spørsmålene er like viktige som de er fraværende i debatten om ikke-binære prester.

• New Book: Befriending the North Wind – Children, Moral Agency, and the Good Death 24. jan. 2024 13:08

Befriending the North Wind – Children, Moral Agency, and the Good Death is about the moral lives of children and their agency in decisions about death.

14. juni 2024 11:15, Faculty Library, Domus Theologica
14. juni 2024 11:15, Teologisk bibliotek