Kommende

Tid og sted: , Teologisk bibliotek

Velkommen til vitnemålsutdeling for master- og profesjonsstudenter ved Det teologiske fakultet!

Tidligere

Tid og sted: , Teologisk bibliotek, Domus Theologica

Velkommen til gjesteforelesning med Maria Nørby Pedersen, postdoktor ved Institut for Kommunikation ved Københavns Universitet.

Tid og sted: , Gamle festsal, Domus Academica, Karl Johans gate 47

Krigen på Gaza har ført til sterk kritikk av staten Israel. Hvordan påvirker dette norske og nordiske jøder?

Nestekjærlighet i krisetider.

Tid og sted: , Auditorium 1 i Helga Engs hus

Hvem bryr seg om hva det står i Koranen?

Tid og sted: , Auditorium 2 i Georg Sverdrups hus

Hva har religion med krig å gjøre? Fra murens fall til Ukraina i dag.

Tid og sted: , Auditorium 2 i Georg Sverdrups hus

Hvem er redd for klimakrise?

Tid og sted: , Teologisk bibliotek, Domus Theologica, Blindernveien 9

Det livssynsåpne samfunnet endrer rammevilkårene for prestetjeneste på offentlige institusjoner. I hvilken retning går utviklingen, og hva er forholdet mellom spesialpresttjeneste og andre tros- og livssynstjenester?

Tid og sted: , Teologisk bibliotek

Det teologiske fakultet markerer åpningen av et nytt semester. Studenter og ansatte ønskes velkommen til semesteråpning og forelesning ved førsteamanuensis Nora S. Eggen.