REDO representeres med 12 papers på American Academy of Religions årlige konferanse

AAR - the American Academy of Religion - arrangerer sin årlige konferanse i San Diego 22.-24. november. Forskerne i REDO-prosjektet bidrar med 12 papers, samt som respondenter og panelverter.

Kilde: AAR

REDO på AAR-konferansen

Jens Kreinath, Michael Houseman, Graham Harvey, Donna L. Seamone, Morny Joy, Samuel Etikpah, Sarah M. Pike, Ida Marie Høeg, Marlene Lorensen, Gitte Buch-Hansen, Sidsel Roalkvam, Paul-François Tremlett, Marion S. Grau og Jone Salomonsen vil alle bidra til AAR-konferansen med presentasjon av papers, som vertskap for sesjoner, workshops og møter, og som respondenter og paneldeltagere.

Ritual Studies Group

Lørdag 22. november kl.16.00 er REDO-prosjektet vertskap for sesjonen Ritual Assembly and the Dynamics of Democracy i gruppen Ritual Studies.

Disse presenterer:

• Paul-François Tremlett, Open University

Occupy Hong Kong: The Citizen-Assemblage in the Heart of the Capitalist

Utopia

• Sidsel Roalkvam, University of Oslo

Ritually Addressing Wrongs: Negotiating Citizenship in Rural Uttar Pradesh

• Gitte Buch-Hansen, University of Copenhagen, and Marlene Lorensen, University of Copenhagen

The Consumption of Democracy – The Ritual Politics of the Meal

• Jone Salomonsen, University of Oslo

The Politics of Ritual Memorial Design in Post-Terror Norway

• Jens Kreinath, Wichita State University

The Interreligious Choir of Civilizations -- Representations of Democracy and

the Ritual Assembly of Multiculturalism in Antakya, Turkey

Donna L. Seamone leder sesjonen, Morny Joy er respondent.

REDO-forskere i AAR-programmet

Programmet er først klart 15. juli, men allerede nå kan du se hvilke paneler og sesjoner REDO-forskerne deltar i her.

Publisert 17. juni 2014 10:59 - Sist endret 30. jan. 2015 12:53